reklama

Prečo ľudia z východu odchádzajú za prácou na západ

Od 1. januára tohto roku som nezamestnaná. Pracovný pomer som ukončila dobrovoľne a na vlastnú žiadosť. Nechcem teraz hovoriť o tom, že práca bola príliš jednoduchá, nikam ma neposúvala, nevyužívala som žiaden cudzí jazyk a ani som nemusela 5 rokov študovať na vysokej škole. Išlo aj o mizerný plat. Teraz keď som doma, každý deň prehľadávam stránky Úradov práce v rôznych častiach Slovenska a samozrejme asi jediný portál práce na Slovensku profesia.sk zisťujem, že človek z malého mesta nielen, že nemá šancu si nájsť prácu v okolí, ale keď si aj nájde prácu vo väčšom povedzme krajskom meste, nemá šancu z ponúkaného platu vyžiť. Vlastná skúsenosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (82)

Vysokú školu ekonomického zamerania som skončila v Bratislave minulého roku. Nechcela som ostať v Bratislave, áno je nás tam z východu už aj tak dosť, preto som si začala hľadať prácu u nás. Som zo Sniny, bolo mi jasné, že najideálnejšie by to bolo doma, nemusela by som platiť nájom, o jedlo by som mala postarané a keby som aj niečo prispievala domov, povedzme aj 100 eur, stále by som mala čistý zisk 300 eur (pri hrubej mzde 500 eur). Problém je však v tom, že u nás doma sa nie je kam pohnúť (a v iných mestách je to asi podobne). Preto som sa zamerala na mestá Prešov a Košice. Vychádzala som z toho, že sú to dve najväčšie mestá na Slovensku po Bratislave.

Dnes vidím, že to bola strata času. Ak sa rozhodnete pracovať mimo rodného mesta (a na východe), nezabudnite, že potrebujete niekde bývať a niečo jesť, dostať sa do práce a občas si kúpiť aj šampón na vlasy či toaletný papier. Ak chcete mať vlastnú izbu zaplatíte si za ňu v Prešove od 120 - 150 eur/mesačne, mesačný lístok stojí 16 eur (v prípade, že máte vybavenú kartu mesta Prešov), obedné menu sa pohybuje od 3 - 4 eur.

Ak si to zrátam, tak mesačne miniem cca 250 eur a ešte som neraňajkovala, nezaplatila účet za mobil, internet, iné poplatky, (sporenie??) a ani si nikde nevyšla s priateľmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj preto som požiadala o ukončenie pracovného pomeru. Byť doma a bez peňazí, alebo pracovať a byť bez peňazí?

Je to smutné, dnes už viem, že doma nezostanem, aj keby som chcela, nedá sa to. Vôbec, ale vôbec sa nečudujem mladým ľuďom, že odchádzajú do zahraničia za lepším zárobkom. Boli by hlúpi, keby ostali...

Lucia Feňková

Lucia Feňková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myosotis. Zoznam autorových rubrík:  MilenciMilované FO snochSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu