reklama

Deň sv. Valentína?

V 45, na ceste domov z práce, v tento deň so špeciálnou nostalgiou. Asi 60 ročná pani tipujem sa zrazu postaví a uvoľní miesto 2 mladým. Tipujem, ona vo veku 15 rokov, on vo veku 15 rokov, ona s ružičkou, on jej drží ruksak, tipujem, so školskými potrebami, so slovami: „Sadnite si, vy máte dnes sviatok“. Aj som sa usmiala. Trochu nostalgicky. A tak som sa v tom autobuse zamyslela nad týmto dňom. Komercia? Príliš umelé? Slobodní oponujú, že lásku si možno prejaviť každý deň, nielen v tento. Neviem. Majú aj pravdu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Po práci som zašla na nákupy. A viete čo? Všade prázdno. Myslím medzi handrami. Pýtam sa, kde sú ženy? Že jasné, dnes je sviatok sv. Valentína, ženy opustili butiky a vybrali sa so svojimi milými do reštaurácií. Na večeru. 
V práci sa nás kolega pýta: „Neviete kde v Prešove viažu najkrajšiu kyticu?“ Usmiala som sa. Milé. Pre jeho milú. 
A ešte som s kolegyňou vyberala čokoládové srdce. „Z bielej čokolády či z tmavej? To väčšie, alebo menšie?“ Tiež milé. Pre jej milého. 
Najlepší bol kolega: „A vedia vôbec tí ľudia, kto bol sv. Valentín?“ Keď sme dali potom hlavy do kopy, čosi sme pozliepali. Biskup. Sobášil snúbencov? Tajne? Smutné. 
A moja spolubývajúca zahlásila ešte včera: „Mne je jedno, že zajtra je Valentín. Pre mňa je najdôležitejšie, že môj ocko má v ten deň narodeniny.“ 
A i keď je to sviatok zamilovaných, asi pošlem sms aj mojej mame. I napriek tomu, že ma včera nazlostila. Aby vedela, že ju stále ľúbim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som tak potom sedela v tom autobuse a hľadela na tých dvoch mladých, zamilovaných, chcela som byť na mieste jedného z nich. I keď iba v tento deň. Možno je dnes na svete trochu viac lásky. I keď možno trochu umelej. Bodaj by bol Valentín každý deň!
Tak keď pôjdem dnes spať, pomodlím sa k sv. Valentínovi. Aby som nebola budúci rok sama. A aby mi niekto možno povedal „sadnite si, dnes máte sviatok.“

Lucia Feňková

Lucia Feňková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myosotis. Zoznam autorových rubrík:  MilenciMilované FO snochSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu